I LOVE THIS CITY

Nu har ilskan lagt sig och jag känner mig redo för att publicera detta.
När studenten närmade sig så törstade jag efter äventyr, och bara en vecka efter studenten flyttade jag och min vapendragare Jessie till Oslo. En stad jag blivit kär i, en stad som varit mitt hem till och från i snart 3 år. Här har det hänt mycket. Jag flyttade in i min första lägenhet. Jag lärde mig laga massa ny mat. Jag fick började betala räkningar och hyra. Jag började jobba på heltid. Jag träffade otroligt mycket nya vänner. Jag kom ännu närmre dom jag hade sen innan. Jag drack öl och grillade i massa olika parker. Jag gick ut på falskleg och dansade till solen gick upp. Jag gick på konserter. Jag hittade kärleken. Jag fick känna på hjärtesorg. Jag blev starkare. Jag har ätit ute (provade sushi och älskade de, åt norskkebab och hatade de!) och shoppat för mycket, men det har även sparats. Sparandet gick till en fantastik jorden runt resa på 6månader. Jag kom tillbaka till mitt kära Oslo, till en ny lägenhet. Sparade. Åkte på underbar tågluff. Kom tillbaka. Sparade, sparar. Jag jobbar, träffar mina fina vänner och njuter av en min underbara vardag.
Men.
Jag börjar bli törstig igen. Känner mig redo att lämna landet som äter smörgåsar till lunch och har konstiga korvbröd. Och det ska jag göra om några månader, men tills dess ska jag bara njuta av den sista tiden i mitt underbara Oslo.

Kommentarer
Postat av: Cissi

<3 stockholm is waiting for you ;)

Postat av: Marie

fint skrivet, jennifer! saknar dig redan. brevet ligger hemma och jag dr av nyfikenhet. du är bäst!

2011-01-31 @ 18:32:30
URL: http://marrebarre.blogg.se/
Postat av: julia

Jag dör vilken bild alltså. Shit.

2011-01-31 @ 22:31:10
URL: http://stylebyjulia.blogg.se/
Postat av: felicia

vilken fin blogg!



jag är med i sångtävling, en stor dröm de skulle betyda världen för mig om du kunde ta dig några sekunder trycka på denna länken och sen trycka på RÖSTA

http://melodifestivalen2011.santamaria.se/?id=368

skulle bli så sjukt glad om du kanske kunde hjälpa mig lite på traven och skrammla ihop lite röster till mig.

PUSS!

2011-02-01 @ 10:08:40
URL: http://feliciajaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback