IGAR

Igar var vi ute och dansade som aldrig forr, men jag har da aldrig kant mig sa stel som jag gjorde igar, i ett rum fullt med folk som faktiskt kunde skaka rumpa. Men det stoppade inte oss, och idag har jag faktsikst traningsvark, herregud! Men roligt det var det.

Imorgon aker vi till Costa Rica, ARRRRRIBA!

pics fran lima

Har fick ni lite bilder fran Lima!
Hoppas ni har det bra dar hemma, saknar er allt.
Jennifer

chiclayo, trujillo och bilder!

Hej!
Nu mar vi allesammans lite battre efter tva langa och trakig dagar i sangen. GOTT, sa idag tankte vi aka till stranden och bli lite bruna igen!

Efter vi lamnade Lima forra veckan akte vi till Chiclayo och gick pa massor utav museum och akte ut och kollade gamla pyramider (som var utav lera och det var inte jattemycket kvar utav dem, men dom fanns dar!) och det var intressant, ett tag, sen blev det faktiskt langtrakigt. Ingen pratade engelska och det blev faktiskt ratt korigt i slutet, aven om vi kunde nagra fraser pa spanska hit och dit forstod vi ju fortfarande inte vad dom sa. Sa vi akte vidare till Trujillo, dar vi besokte ett Man och Sol-tempel som jag faktiskt tyckte var bra. Men sen var det ratt sa mycket samma sak som i Chiclayo, sa det dagarna vi hade dar tog vi in pa hotel och at god mat och drack gott vin. Men de holl heller inte i langden, sa vi akte tillbaka till Lima.
Sa hittills har Peru varit sadar skulle jag nog vilja saga. Men pa sondag drar vi vidare till Costa Rica och det ska bli valdigt kul.

Men vi tar lite bilder fran den senaste veckan tycker jag.
Chiclayo

Trujillo

Ja, som ni ser. Inte dom roligaste korten, men kulturella har vi minst sagt varit.
Glom inte kolla
Karins och Linas bloggar och resedagboker.

ONT I MAGEN!

Hej allihopa!
Nu ar vi tillbaka i Lima efter att ha flangt runt i nagra dagar langs kusten. Jag ska uppdatera er om hur det var lite senare. Just nu vill jag mest saga att vi alla atit nagot daligt igar och ligger jatte magknip! Vi hoppas det gar over tills imorgon. Vi hors snart igen, da tar vi en ordentligare update och massa bilder.

Kram!

Ps.
och ett jattetack till
Marie som fixat med min blogg, PUSS!
Ds.

LIMA!

Hej igen!
Nu ar vi i Lima, vi bor i stadsdelen Miraflores, som ar jattemysigt och fint. Men det ar typ det, har finns inte sa jattemycket att se eller att gora, utan man mest myser omkring pa gator och torg. Sa idag ska vi lagga upp var plan for de kommande dagarna har. Som manga av er sakert redan vet kan vi inte ga inka leden eller gora machupicchu pga jordbavning och oversvamning, vilket kanns jattetrakigt. Men vi har tittat pa lite andra alternativ, sa nagot spannade ska vi nog allt gora! Forhoppningsvis lamnar vi Lima redan imorgon.

Igar gick vi en lang strand promenad och idag har vi gjort lite sight seeing i stan, och gatt pa museum och ikvall ska vi pa en stor fontan forestallning.

Ett litet bildregn far det bli!

Det var allt fran Lima for denna gangen.
Vi hors snart igen.
Kram!

RIO!

Ah, underbara Rio!
I fredags kom Karin och nu ar vi antligen samlad trupp igen, starkare an nagonsin. Dessutom sa slipper vi alla koer tack vare Karins krycka, hihi.

De senaste dagarna i Rio har varit alldels alldels underbara. Carro, Mikaela, Lisett och Sara kom till Rio i fredags ocksa, sa vi har varit ett gott gang som suttit pa stranden och druckit ol och myst. Det har aven blivit nagra marknader till och jag bli galen, jag vill kopa sa mycket men min vaska borjar bli betydligt mycket storre och alldels for tung.
I lordags skulle vi gatt pa fotboll, men det blev missforstand och trakigheter sa vi fick vara utan och det kanns lite trakigt att ha missat det, men det ar ju bara en anledning till att aka till Rio igen, man far val se det sa.
Sondagen var nog den basta dagen i Rio. Vi var ett stort och gott gang som samlades pa stranden for lite beach volley och bad, sen akte vi hem och laga mat och sen bar det av till sjalva Karnevalen. Vilken stamning, vilka fina farger och vilken folkfest! Det var sa otroligt maktigt att vi blev alldels till oss. Jag onskar sa att man ibland kunde samla upplevelser och kanslor pa burk och sen bara dela med mig utav det till er. Men jag tog inte ens med min kamera eftersom en utav tjejerna vi traffat hade blivit ranad dar kvallen innan, men jag ska fa tag i lite kort iaf.

Igar var det var sista dag i Rio och da besokte vi Jesus statyn, den var riktigt maktig och vilken utsikt det var darifran.

Kort och gott, jag gillar verkligen Rio!

Nu tar vi lite bilder pa det tycker jag

Sa, det var lite blandade Rio bilder!
Nu bar det av till Peru och det kanns gott att lamna Rio med flaggan i topp.

soluppgång på cobacabana

Imorse gick jag upp tidigt för att se soluppgången. Det är rätt magiskt, att se solen gå upp och få känslan av en dag som ingen än har rört, att det är ens egen dag. Man får helt enkelt massor utav positiv energi.
Det kommer absolut att bli fler soluppgångar här.

Hoppas ni får en fin dag, det vet jag att jag kommer att ha!

saara marknad i rio!

Hej!
Idag har vi varit på Saara marknaden i Rio, dom andra gav upp efter en timma, men jag gick omkring två timmar till. Jag älskar att gå omkring i själv och bara ta in allting. Det fanns jättemycket fina klänningar, kjolar och linnebyxor, men det jag fick med mig hem var ett par jättefärglada linnebyxor (i löve dom faktiskt!), en sjal och en plånbok. Sen har jag hittat en klänning och en långkjol jag ska köpa, men det behöver jag inte stressa med eftersom det är väldigt mycket samma på alla marknader.
Det är inte jättebilligt, men det struntade jag i idag. Jag är på semester och jag göttar och unnar mig, så är det bara!

Nu tar vi ett bildregn tycker jag
Jag kallar denna kvällen för, sushi kvällen!

Saara marknaden

Och vet ni vad? Jag trodde inte det kunde bli så mycket bättre, men det kan det. Karin kommer till Rio på fredag och jag är bara så glad! Det ska bli hur kul som helst. Äntligen blir vi tre igen, som vi saknat henne.

Hoppas ni har det bra där hemma!

rio, del 2

Nu har vi varit i Rio några dagar och jag trivs, jag gillar denna staden. Men det är väldigt varmt, nästan lite för varmt. Det är nog mellan 35-40 grader på dagarna, och inte under 27grader på nätterna. Tänk er sova i det i ett rum med 6 andra utan AC, den är lite jobbig, men det funkar ju givetvis.
Hittills har vi mest göttat oss nere på stranden, men idag turistade vi. Jag, Erik tillsammans med två killar vi träffat här åkte till Sockertoppen för att njuta utav utsikten, helt underbart. Men jag ser verkligen framemot att åka upp till Jesus statyn, där lär utsikten vara otrolig. Men vi väntar lite med det besöket tror jag.

Igår var vi ute och tog en öl på copacabana och sen gick vi till en kvällsmarknad och kollade, det är ju så himla mysigt! Finns ju mycket skit men även en hel del fint. Så fler marknader lär jag garanterat besöka.

igår, stranden och marknad

idag, sockertoppen

Ja, det blev lite bilder där.
Men nu ska vi ut och äta sushi, vilket ska bli spännande eftersom jag aldrig ätit det förut.
Vi hörs snart igen.

RIO BABY!

Nu ar vi framme i Rio efter manga om och med.
Flyget fran Johannesburg till Sao Paulo var nog det varsta jag varit med om, det var minst sagt a bumby ride i ungefar 5timmar. Nar vi landat inser vi att ingen pratar engelska (man har verkligen blivit bortskamd med att alla forstar en nar man bara varit i engelsk talande lander), men till slut kommer vi ivag till busstationen dar vi sedan hittar en buss till Rio. Den resan gick helt OK, men nar vi kommer fram till Rio blir det samma sak igen, ingen pratar engelska och vi har ingen anning om vart vi ska eftersom vi inte har nagon fungerande telefon eller dator nara till hands. Men men, nu ar allt lost och vi ar antligen framme pa hostelet. Och Rio ar valdigt mysigt.
Igar var det sol och bad, och det blir det idag ocksa, det ar sa otroligt varmt har att det inte gar att gora annat mitt pa dagen.

Vi hors snart igen!
Jennifer.

bild update!

Sadar, blev ratt mycket bilder anda.
Vi har verkligen haft det hur bra som helst har i Sydafrika, men imorgon bar det av till Rio och det kommer nog bli minst lika bra. Ska bli valdigt kul att traffa upp lite vanner hemifran ocksa.

Igar var jag och Lina ute och gjorde Long Street och det blev en ratt tuff kvall, men oj sa roligt vi hade. Ikvall ar sista kvallen har och vi ska ut och ata pa nagon mysig indisk resturang.
Men vi hors inom kort, jag hoppas internet ar battre i Brasilien an  i Sydafrika.

kort update

Hej igen!
I onsdags akte jag och Lina tillbaka till Jbay darfor att det blev lite for dyrt for oss att vara kvar i Kapstaden och i Jbay hade vi gratis boende och allt ar mycket billigare dar. Det var riktigt kul att aven denna gangen. Det blev en del surfande, badande (vi akte till ett jattemysigt vattenfall och badade en dag), massa grillande och en del festande, vi hade det med andra ord RATT GOTT!

Men inatt tog vi bussen tillbaka till Kapstaden (som nog var den varsta bussresan i mitt liv, trangt, unket och bara javligt ackligt!) och nu har vi tva dagar kvar har innan vi aker till Rio pa torsdag. Idag ska vi nog bara ta det lugnt  och imorgon ska vi ut pa en liten cykelutflykt, spannande!

Jag kan tyvarr inte ladda upp nagra bilder eftersom det inte verkar fungera pa den har datan, men jag ska forsoka mig pa en bildupdate innan vi lamnar Sydafrika, sa formodligen imorgon.

Hoppas ni har det bra dar hemma!