KAOS!

Förstår inte riktigt, för exakt en vecka sen var det kaos i Göteborg och idag är det kaos i Pullman istället.
Sista dagen tillsammans med mormor, och vi har bestämt att vi alla ska äta ihop 17.00. Vid tre tiden åker vi till affären för att handla det sista, sen ska vi hämta min moster för att åka vidare till mormor. Men efter affären fungerar inte bilen, helt död. Vi fattar inget, efter många telefon samtal får vi äntligen tag i en bärgningsbil, dom skulle komma om 1,5h. Så vi bestämmer oss for att gå till McDonalds som ligger 15min därifrån (det är hur kallt som helst ute!, typ -15). Väl där beställer vi lite mat och sätter oss ner, då ringer givetvis telefonen och bärgningsbilen är där. Typ en timma tidig. Vi kastar maten och springer till bilen, jag ramlar i en stor snödriva och får hur mycket snö i skorna och innanför jackan som helst. Kommer fram till bilen, får den bärgad, lämnar över nycklarna och åker till mormor. Klockan är nu 19.00. Jag kommer nu på att jag glömt min plånbok i bilen, ingen nyckel och bilen är på andra sidan stan. Efter många telefon samtal fram och tillbaka får vi tag i våra kusiners kompisar som kan köra oss och hämta reserv nyckeln och köra oss till bilen. Nu är klockan 21.11 och jag har sagt godnatt till mormor och ska nu packa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback