DAG 03 - Mina föräldrar

Min pappa flyttade till USA tillsammans med en vän när han var runt 22 för att arbeta på en gård. Det slutade med 5 år, men det är det 4 sista månaderna som är dom viktiga. Det var då han träffade min mamma på en bar i en student stad som heter Davis och ligger i California. Mamma firade att hon var klar med utbildningen och pappa råkade bara vara där. Pappa frågade om mamma ville dansa, hon sa nej. Hon ångrade sig och frågade pappa om han ville dansa, han sa nej men bjöd gärna på en öl. Efter några månader beslöt sig mamma att flytta med pappa hem till Sverige, sagt och gjort. Dom gifte sig, skaffade två barn (mig och Emelie) och levde tillsammans ända fram till sommaren 2004 då dom insåg att dom inte längre var kära utan mer vänner. Vilket dom är än idag, goda sådana.

Lars Eriksson, Lasse, Lasse skägg, Bäckis och Larsa, men jag säger pappa. Pappa är bonde, lugn, rolig och väldigt händig. Jag och pappa har en väldigt bra relation, när vi var små hade vi en hemlig klubb och idag är han en av dom som jag berättar allt för. Han lyssnar alltid och svarar ärligt, kanske inte alltid ger svaren jag vill höra men som ibland behövs höras. Vi är väldigt lika varandra, även om jag kanske kan brusa upp något lättare och lite mer än vad han kan. Men ingen blir så glad som jag när jag får beröm från min pappa, det betyder alltid lite extra mycket!



Min mamma heter Kathy Stebbins och som så många ständigt uttalar så svenskt det bara går. Men hon är van vid det, och det har en viss charm det också. Hon är frisör, stimmig men rolig, otroligt pratglad och vill vara alla till lags jämt. Så mycket att hon ibland glömmer bort sig själv. Jag och mamma har också en otroligt bra relation och även hon är en av dom jag berättar allt för. Hon är otroligt stark, hon har gjort något jag aldrig hade klara av, flytta ifrån sin familj till andra sidan jordklotet. Men vad gör man inte för kärleken?



Dom har aldrig slutat tro på mig utan alltid funnits där och om jag lyckas bli en hälften så bra förälder som dom varit till mig så är jag nöjd. Jag älskar er.

imorgon - dag 04 - det här åt jag idag

Kommentarer
Postat av: karin

du kan bara bli bäst med såna föräldrar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback