10/8 och Lysekil var bäst.

Jag kom precis hem ifrån Lysekil, hade gärna stannat ett tag till. Det är aldrig fel att komma ifrån Falköping några dagar.
I måndags vaknade jag och Björn, vi åt frukost och hämtade Karin. Jag och Karin gick till banken fixade lite grejs och sen mötte vi Dennis och Björn och sen begav vi oss av till Dennis stuga i Lysekil. Först när vi kom fram så kollade vi runt och sen gick vi ner och badade. Det var förvånadsvärt varmt, faktiskt riktigt skönt. Sen in till Lysekil och fixa mat för kvällen. Alltså jag tjatade om mat hela tiden, jag framstod som värsta matmonstret men jag kan inte rå för det, mat är min passion här i livet. MAT! Iallafall det blev korv, såndär "vad heter det.. vad heter det.. korv". Det var gott och jag blev jättemätt, vilket var tur för då slapp dom mitt mat-tjat i nåra timmar. Sen skulle vi visst chillfesta lite, vilket blev riktigt roligt och trevligt. Vi körde Familje geni, Jag och Björn VS Dennis och Karin. Vi var lika dumma och kom lika. Eller okej, jag var dum, Björn samlade ihop våra poäng jag kunde typ svara på frågorna "Vad heter Grodan bolls vän?" Kalle Stropp liksom. Men det var jag nöjd med. Sen flummade vi omkring och pratade om filmer. Så började det prata om Omen, och så frågar någon frågan "Är den verklighetsbaserad?" men visst vore lite ball om den var det, läskigt liksom. Vi la oss och sov..
Dennis väckte mig och Björn, det var tusen grader varmt i vårat rum och jag höll på att dö när jag tänker efter. Vi drog direkt ner och badade, jag gillar inte hoppa från lite högre höjder men jag gjorde det faktiskt. Först hoppade jag och Karin från en liten klippa och höll varandra i handen, gulligt va? Mmm, det var det. Sen från en trampolin, jag är stolt. Men jag gillar att bada i havet så jättemkt, eller jag vill helst slippa känna botten, ni vet krabbor och sånt latjo gillar jag inte, inte heller maneter eller flytande äckliga saker som Dennis kastade på mig rätt i ansiktet. Sen kan jag få för mig typ att när jag badar i havet att jag typ är med i värsta Hajen scenen, ni vet liksom musiken som är precis innan hajen hugger till DUDUNUDUDU! typ ah ni förstår, då får man lite panik och vill gå upp. Liksom tänk om man skulle blöda lite, och så helt plötsligt ser man fem hajfenor som omringar en, visst skulle man typ dö av skräck innan de åt upp den. Deras stora käftar med tusen svinvasa tänder. Och pappa haj .. och mamma haj.. Bortsett ifrån det så gillar jag havet.
Vi fiskade senare också, Björn fick upp en abborre och jag och Karin nöjde oss med bottenapp istället, finfint det med. Sen massa yatzy, gudars jag tycker helt ärligt det är svinkul fast jag typ var svinkass på det. Sen nananana läggdags och sista dagen bestod av yatzy, minigolf och torp. Minigolfen började svinkass men gick bättre och gick runt på 56slag, kom tvåa och hade endast 2slag över damernas bästa den dagen, jag är typ bäst liksom på det. Jag minns när man var liten, och när det inte gick som man ville och man började typ lipa för man var så jävla sur. Jag tyckte nästan lite synd om en kille som började gråta och blev sur, för det är inget kul om det går jättebra för någon och det går jättekass för en själv. Jag blir fortfarande svinsur när det inte går som jag vill, fast jag kanske inte visar det lika väl eller något. Yeye.

Idag har jag handlat massor med MAAAAAAAAAAT! Till fjällvandringen, Jessies mamma sa typ "jag trodde ni kanske skulle gå ner i vikt av att gå så mycket och äta så lite, men nu när jag ser vad ni köpt så går ni kanske upp istället". Tusan vi har köpt massa, och givetvis lite gottigottgott också. Menar uppe i fjällen, tänk om maten inte skulle räcka. Jag vill ju inte svälta ihjäl, så vi har massa med mat. Det äckligaste är typ pulvermjölk, som man ska blanda med vatten. Det låter inte gott alls, men vi får väl se. Kanske är värsta gooooooodiset, eller inte. Mest pasta har vi nog köpt, min ryggsäck kommer typ se ut såhär: 1/3 kläder och sånt, 2/3 fooooooood! Men imorgon bär det av, 18,40. Det ska bli svinkul.
Gud vad jag har flängt runt det sista, men det ska man nog göra på sommarn. Det är det som är kul, att alltid ha något och göra liksom. Fast ibland kan det vara skönt att bara ta det lugnt också. Men jag gillar att hela tiden ha saker och göra.

Okej, detta inlägg var nog rätt tråkigt att läsa. Men eh, så är det ibland. Harego foooolks.

Kommentarer
Postat av: Sara

Wohoo, sound fun jennifer! =)... hoppas ni får det bra i fjällen =)

Postat av: Marie

haha "det var en haj dududududududud" den ramsan är så jävla braaaaa! den ska jag börja sjunga igen. var ett tag sen sist.

2006-08-10 @ 23:05:36
URL: http://marrebarre.blogg.se
Postat av: berra

tjenare vill påpeka att det inte var en aborre jag fick upp utan en makrill. Abborrar lever i sötvatten har jag för mig. Och det var skitball hela resan :D

2006-08-11 @ 21:58:04
URL: http://bjorngreen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback