DAG 01 - om mig

1 juni 1989 började mitt liv tillsammans med min föräldrar på en gård strax utanför Lund. Där bodde vi i drygt ett år innan vi flyttade till Falköping där min pappa och hans bror skulle ta över gården Stora Bäckabo där dom växt upp, i samma veva föddes min fina syster Emelie. Där hade vi i en radie av 500m hela vår släkt på pappas sida. Farmor, farfar, farbror Magnus och Carina, faster Mina och Lasse och det bästa av allt, mina fem kusiner. Vem ville vara på fritids och dagis när man kunde vara hos farmor med kusinerna?



Åren gick och jag åkte skolbuss från årskus 1-7 till en liten skola där lärarna ringde in elverna när rasten var slut med ett gammal ringklocka. Sen började man högstadiet i stan, och  inte långt därefter det blev dags att välja program på gymnasiet. Jag valde samhäll-samhäll med engelsk profil, hamnade i en klass med 23 tjejer och 4 killar. Först trivdes jag inte alls, sen kunde jag nog inte tänka mig en bättre klass. Men med 3 år av ållefestare, nyfunna vänner, kärlek och extremt dåligt schema kände jag mig ändå rätt mätt på Falköping och studenten kunde inte kommit lägligare.



En vecka efter studenten 08 flyttade jag och Jessie till Oslo, det skulle blivit 6månader, men blev 16 istället. Vi jobbade, träffade underbara vänner, festade och försökte spara. Tillslut hade jag sparat nog att åka iväg på en 6månaders jordenrunt resa. Men även den tog slut, och jag flyttade tillbaka till Oslo, jobbade sommaren, åkte på tågluff och tillbaka till Oslo där jag fortfarande befinner mig . Oslo är underbart, men jag börjar känna en mättnad även här och läser därför upp betyg så jag ska kunna börja kalla mig student nästa höst.



Till sist. Jennifer Margareta Eriksson heter alltså jag. Jag är född i tvillingens stjärntecken, pratar västgötska och är ganska flummig, pratig och glad. Var pedant som liten, men blev stökigare under tonåren och det har hållt i sen dess. Älskar att vara omringad av vänner och familj, men överlever inte utan egentid. Gillar inte att frysa utan trivs bäst i shorts och linne. Har två beroende som växt fram med åren det första är havet och det andra är att resa.




imorgon - dag 02 - min första kärlek

Kommentarer
Postat av: agnes

ÅH! det här likear jag BIG time!

fy tusan vad trevligt det ska bli att läsa:)

Postat av: josefin

wohooo, kul att du tog dig an denna utmaning. ska bli skoj att läsa!

2010-11-19 @ 12:26:56
URL: http://emmajosefinwedin.blogg.se/
Postat av: julia

Jättekul att lästa Jennifer!!

kram

2010-11-19 @ 13:44:20
URL: http://juliettte.blogg.se/
Postat av: kairn

fan vad spännande det här är! keep going!!!

2010-11-20 @ 00:23:06
URL: http://karinannamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback