mitt 2010, del 1

Nu är 2010 snart slut, och det känns lite konstigt. Jag skrev förra året att jag trodde 2010 skulle bli ännu bättre än 2009, och det har varit otroligt bra men på ett helt annat sätt. Jag har lärt mig otroligt mycket mer om mig själv och samtidigt upplevt en hel del häftiga saker. Här har ni januari - maj.

Januari

2010 firade jag in i Sydney med ett gäng fina tjejer!

Sen lämnade jag och Lina Australien för att åka till Sydafrika. Först åkte vi till Johannesburg där vår safari utgick från. Vi åkte igenom lite olika parker men avslutaden den i Kruger parken. Otroligt fint.
Efter safarin bestämde vi oss för att bila ner till Kapstaden. Sagt och gjort.
Vi stannade till i Jbay för surf. Vi träffades världens bästa killar, flyttade in hos dom och stannade en extra vecka där.
Några stop senare hamnade vi i Kapstaden, förmodligen en bland de finaste städerna jag varit i. Otroligt vackert, men havet var iskallt!!
Februari
Vi åkte till Rio de Janerio och träffade Erik! Kärt återseende.
Vi åkte upp till Sockertoppen en dag, därifrån såg man hela Rio. Stort, mycket avgaser men otroligt vackert.
En morgon gick jag upp tidigt för att få se soluppgången på Copacabana, hur fint?
Men det bästa var nog att Karin kom och möte upp oss igen. Det var precis lagom till karnevalen, vilket förmodligen var bland det häftigaste jag varit med om!
Vi åkte till Lima, Peru. Posade med kosor och var i en fontänpark. Egentligen skulle vi bara varit där några dagar för att sen åka vidare till Machu Picchu, men pga jordbävning och översvämning blev det inte så.
Utan vi reste runt lite, i Chiclayo och Trujillo. Men vi tyckte nog att det var sådär.
Mars

Vi åkte till Santa Theresa i Costa Rica. Där sola och badade vi. Jag och Lina surfade också, här började man greppa det lite mer, men fortfarande otroligt svårt!
Efter en dag på stranden brukade vi sova lite i hängmattorna på vårt hostel.
Efter Santa Theresa åkte vi vidare till Monteverde. Här klättrade vi i the hollow tree!
Och jag och Karin provade på Canopy. Sjukt roligt!
Vi åkte vidare till Panama. Här spenderade vi mest tid i Bocas del Toro. Vi snorklade, njöt av att åka båttaxi, äta picnic på bryggor, och solade på paradis öar helt ensamma och dansade nätterna långa!
Vi åkte vidare till Jamaica. Första stoppet blev Kingston där vi givetvis tittade förbi Bobbans gamla hus, lite häftigt så.
Men Kingston var inget stad för oss så vi åkte vidare till Negril. Här var det fart och fläkt och hur mycket amerikanare som helst, det var springbreak. Men vi badade i det blåaste vattnet jag sett och åkte båt till the Pelican bar för en öl!
April

Sen åkte vi till Miami. Här tatuerade vi oss, dock inte på Miami Ink (dom ville inte göra som vi ville ha de!) så det blev mitt emot istället :)
Även här blev det sol och bad, en del shopping också! Men vi kollade även basketboll, lite coolt!
Vi lämnade Miami för Washington DC. En stad full med vita byggnader, fint! Här frös vi något så in i, vi var inte riktigt beredda på blåst och 13grader.
Vårt sista stopp på vår jorden runt resa var New York. Här blev det sightseeing, shopping, mys i parker med picnic, bio, god mat och vin, musikal, promenader.. Vi fick dessutom en vecka extra pga askmolnen.
Maj

Jag kom hem, var hemma i Falköping i bara 2 dagar. Flyttade upp till Oslo och min finaste Jessie och böjade jobba nästan med en gång.
Vi åkte ut till Anette för att gå ut på tur i skogen. Det blev en lång promenad och grillning, fint det!
Det blev en väldans massa häng med Jessie, vi som aldrig varit utan varandra mer än någon vecka sen vi var tio år hade mycket missad tid att ta igen!
Det blev många fina grillfester på Jessie och Linus balkong med underbart umgänge.
Och sen började vi givetvis grilla i parkerna.
imorgon får ni resten av 2010!
blev ett långt inlägg, men mysigt ändå.


Kommentarer
Postat av: jessie

Sinnes vad tiden har gått fort!! känns otroligt faktiskt :D

Postat av: josefin

åååååh så mycke härliga bilder! toppen sammanfattning!

2010-12-30 @ 09:45:08
URL: http://emmajosefinwedin.blogg.se/
Postat av: Cissi

alldeles för få bilder med mig! :( <3

2010-12-30 @ 11:47:19
URL: http://cirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback