FRASER ISLAND = GALET!

Idag kom vi hem fran vart lilla 2natters/3dagars aventyr pa Fraser Island, vilket bokstavligt talat har varit helt galet. Vi hamnade i en ratt bra grupp pa atta personer, tva engelsman, fyra tyskar och vi (team sweden!) Men resan gick inte helt felfri, utan redan pavag till farjan kor vi fast i sanden och jag och Jessie blir lite smasnea med tanke pa att vi redan var sena, men det var lika bra att vanja sig for kora fast gjorde vi hur mycket som helst. Nar vi val kom over till Fraser sa aker vi pa vagar (om man nu ens far kalla dom sa) som far hela bilen att skaka och hoppa. Jag och Jessie (och alla andra) flyger omkring i bilen. Vi tjuter utav skratt och redan da borjar gruppen stora sig lite oss. Vi kor omkring i skogen och ska ut och kolla olika sjoar och andra sevardigheter och medan vi skumpar omkring i bilen spricker givetvis min och Jessies 5liters bagnbox och det ar vin over allas bagage och hela bilen, nu borjar det blir ratt uppenbart att gruppen inte gillar oss. Men nar dom pa dag 3 lamnar oss pa camping platsen ar det helt enkelt officellt att dom inte tycker om oss. Da blir vi faktiskt ratt snea och tar vara saker och borjar ga till nasta stopp, dom hinner givetvis ifatt oss och vi ar inte glada pa dom, men har fortfarande lika kul hela tiden!
Dagarna var ratt lika, vi hoppar in och ut ur bilen, kor fast, skrattar, tar kort, badar och solar, grillar och bara har det roligt. Tills vart ena hjul nastan ramlar av och stamnigen blir lite spand. Och vi sen far punka plus tom tank, ytterliggare en spand stamning. Men allt loste sig och Fraser Island toppar latt min Australien lista hittills!

Lite flummig text, men ar lite smastressad sa det far va.




Imorgon aker vi vidare till Noosa, dar ska vi mota upp Lina.
Hoppas ni har det bra hemma.
Varma kramar,
Jennifer


Kommentarer
Postat av: agnes

HAHA, flummiga så att!

Postat av: Cissi

ni är nästan lika bleka som jag! (GAH, så avis på er) här har iaf den första snön kommit. jag har vaccinerat mig idag o har en tung arm. men ska på winnerbäck ikväll!

2009-12-14 @ 16:32:18
URL: http://cirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback