back from barcelona.

Yes, så är det, back from Barcelona.
Det har varit  en svinkul resa som innehållet det mesta, så som turism, shopping och fest givetvis. Även om det var varmt och segt att ta sig till aktiviter så var det lite spännaned att se sig omkring och upptäcka olika ställen. För vi hade en taktik, att på vägen till aktiviterna letade vi klubbar till kvällarna. Och vi hittade en hel del balla klubbar alltså. Men det var lite svårt, för vi visste inte riktigt vilken klubb som var rätt för var dag, men ibland prickade vi rätt. Kvällarna var underbara, vi började med musik och lite chill på balkongen på vandrarhemmet vi sov på, vandrarhemmet i sig var skit men läget var bäst, i alla fall vid 23,00-00,00 började festen och alla var ju laddad. Sen drog vi till klubbarna vid 2-3, och sen körde vi till 5-6 då klubbarna stängde. Vi orkade inte festa jättemycket längre för samlingen var ju redan vid nio, och vi var inte hemma förrän 6-7. Men oj vad vi hade kul. Lite skillnade på barca by night och falköping by night om man säger så.
Shoppingen var kul, det var ju inte jättemycket billigare, men på en del ställen kunde man pruta ner priserna lite. Men jag har hittat en hel del, och det känns najs. Hittade en jättefin trenchcoat, som jag är så nöjd med!
Vi hade ju som sagt olika aktiviteter var dag, en dag var vi på zoo. Det var hemskt, jag och Jessie var jättebakis och jättetrötta och överallt var det barn som skrek och gapade. Jag tror nog nästan alla barn i hela Barcelona var där, så kändes det iallfall. Men efter aktiviteterna så gick nästan alltid till stranden och solade och badade och på kvällarna shoppade vi.
Igår kom vi hem, och det kändes ju lite sådär. Vi var hemma vid elva och då ringer Ceccan, Karin och Sanna och säger att det sitter och dricker lite öl. Jag kunde ju inte annat än pallra mig upp och ta några öl, så det gjorde jag. Sen gick vi ut lite och skulle kolla läget. Då träffade jag Henning och det var så kul :) Sen blev det rätt tidigt hem gång, jag kände mig lite sliten.
Idag är det ju morsdag och jag passade på köpa ett jättefint  halsband till mamma i Spanien. Men nu ska vi snart till farmor och ikväll blir det faktiskt lite plugg. Om jag orkar, jag är fruktansvärt trött.

Hepp, det var nog allt för idag.
Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback