29/6

Hej.

Här sitter jag, och jobbar på turistbyrån. Det är klart det är lite och göra, det är Falköping fooolks! Fast ibland ringer telefonen och en tant frågor men en hes röst "När är pionodlingen i Herrljunga?" ja just det, den ja, ett ögonblick, dröj kvar en stund. Eller ett par vilsna tyska turist som frågar efter Falbygdens Ost med en ful brytning när det försöker tala engelska, jag svarar då: fortsätt rakt fram, det är bra skyltat.
Tack det var bra så, låt mig gå hem nu. Det är fint väder och jag vill också sola och bada, som Karin och Stina ska göra idag.
Ne, jag tänker sitta här och äta Falköpings godis, men bara dom vinröda, dom är dom goa. Så först gör man såhär, man tar en, smyg öppnar, en gul, nej tack lägger tillbaka och tar en ny. Det är så det går till när jag och Johanna äter godis. Men idag är Johanna inte här, hon har lämnat mig själv. Jag gillar det inte.
Det ringer!
Det var till Ann-Sofie som alla andra samtal. Ingen vill prata med mig, lite knäckande.
Jag tänker spela harpan nu, och återkommer om en stund, då jag tänker fortsätta berätta min spännande dag.
Tack, ja tack då.

En dum gubbe ringde mig nyss.
jag: Falköpings turist byrå, Jennifer.
han: jag undrar va man kan göra på ekornavallen?
jag: jo massa gravar du kan kolla omkring på, gå omkring så står det information om dem där.
han: vet jag väl, hur kommer jag dit?
jag: ska springa fråga Ann-sofie vänta en stund... Sådär hej?
han: det tog sin tid. FNYSS!
jag: jo men hon satt på lunch så var tvungen springa dit, men du åker mot skara svänger höger när du kommer till.. blabla.
han: men jag åker ifrån skara lilla du!
jag: men okej, då blire tvärtom.
han: jaha! skicka mig lite broschyrer om det.
jag: happ. din adress?
han: eric, med C inte K utan C. blablabla. Men jag åker ifrån skara så du vet. 
jag: du åker från skara, det är skyltat. tack det var bra så. hejdå. "klick"

där gick gränsen. Återkommer om mer sen.

Jo nu har det ringt två, och kommit in en. Jag kunde svara på deras frågor utan Ann-Sofies hjälp, damn i'm good. la la la la la. Och jag har klarat harpan 2ggr, och sudoku. Sen fick jag reda på att jag fick jobba 12-18,00 imorn istället för  09,-15,00 imorn. Jag vill inte. Nu vill jag ha rast, jag känner jag klagar mkt, men det hade ni med gjort.

Kvällen var otroligt mycket bättre än dagen. Jag, Stina och Jessie åkte hem till Sofie. Vi gjorde pannkakor, eller jag gjorde, jag är bäst på pannkakor, jag borde typ öppna Mc pannkakor. Jaja, vi hade chocklad, grädde, banan och sylt på dem, socker oxå. Det var otroligt mättande och la mig ner för att vila lite. Sen så skulle vi spela kubb, Jag och Sofie mot Jessie och Stina. Först vann Jessie och Stina, men det var för marken lutade lite och det fick stå på den braiga sidan, jag lovar. Sen fick vi stå på den andra, då vann vi, ja nästan. Tills vi skulle få ner kungen, vi hade två pinnar kvar att kasta, jag och Sofie slogs om vem som skulle få kasta först, jag mest bara kastade och ville Sofie skulle få ner den. Men nej, Sofie missade me en meter och vi förlorade igen. Men det gör inget, för vi är bäst iallafall. la la la la la! Sen åkte vi hem, och nu sitter jag här och skriver om det.





  (Jag saknar Björn och vill att
 han kommer och ger mig en kram, tack)




Harego.

Jennifer.

Kommentarer
Postat av: Sofie

jag har tråkigt jennifer!! längtar tills sen :) det blir fan mys :)

Postat av: jen

jag lider med dig jennifer. men herregud 12-18? det är ju patetiskt. vi skall inte jobba så mycket på veckorna.

Postat av: Sofie

åh, det var svinbra! :D men vi tar dom på kubb nästa gång! ohja, du rä bäst på pannkakor!

2006-06-30 @ 15:13:11
URL: http://maareld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback